Stavebné firmy

Naše služby pre vaše podnikanie

Aké služby využívajú stavebné firmy?

  • vyhľadávanie vhodných subdodávateľov
  • spracovanie stavebných rozpočtov
  • kontrola projektovej dokumentácie
  • organizácia projektu a administratívna činnosť
  • riešenie reklamácií

Stavebné firmy sa stretávajú s mnohými úlohami, ktoré musia vykonať, aby úspešne realizovali svoje projekty. Avšak nie všetky z týchto úloh sú súčasťou ich hlavnej činnosti, čo môže spomaľovať ich pracovný proces a odťahovať ich pozornosť od dôležitých úloh. Preto mnohé firmy využívajú služby stavebného asistenta, ktorý im pomáha s administratívnymi úlohami a zabezpečuje plynulý chod ich projektov.

Stavebný asistent môže pomôcť stavebným firmám s mnohými úlohami, ako je vyhľadávanie vhodných subdodávateľov, spracovanie stavebných rozpočtov, kontrola projektovej dokumentácie, organizácia projektov a administratívna činnosť, a riešenie reklamácií. Konkrétne sa to môže prejaviť tak, že stavebná firma môže delegovať niektoré z týchto úloh na svojho osobného asistenta, ktorý im pomôže ušetriť čas a zamerať sa na ich jadrovú činnosť.

Ako to môže vyzerať v praxi? Príklad:

Konkrétny príklad využitia služieb stavebného asistenta je Pán Jozef, konateľ stavebno-obchodnej spoločnosti na Slovensku. Pán Jozef zamestnáva viacero asistentiek, ktoré mu pomáhajú s projektmi od prípravy až po odovzdanie. Avšak, keďže trh prosperuje a Pán Jozef má príležitosť pracovať na väčších a lukratívnejších zákazkách, rozhodol sa odbremeniť svojich stavebných prípravarov od práce.

Preto sa obrátil na nás s požiadavkou o prekonzultovanie oblastí, ktoré by rád prenechal na nás. Pán Jozef sa rozhodol využiť služby svojho osobného virtuálneho asistenta pri najbližšej príležitosti. Nedávno dostal možnosť vstúpiť do tendra pre verejné obstarávanie v projekte výstavby mestskej školy. Ešte pred niekoľkými dňami by túto ponuku musel odmietnuť, pretože jeho stavební prípravari mali veľa práce na iných projektoch. Teraz však môže tento projekt presunúť na svojho Stavebného asistenta.

Príklad:

Pán Jozef teda deleguje obchodnú príležitosť svojmu osobnému virtuálnemu stavebnému asistentovi.

  • Asistent sa následne dôkladne oboznámi s celou projektovou dokumentáciou a overí všetky náležitosti vrátane stavebných povolení a súhlasov od inštitúcií.
  • Ak má nejaké nejasnosti, kladie otázky investorovi a hľadá potrebné informácie.
  • Vypracuje výkaz výmer do podoby vhodnej na predloženie investorovi.
  • Podľa požiadaviek investora doplní všetky potrebné dokumenty potrebné pre uchádzanie sa o zákazku verejného obstarávania. 
  • Okrem toho, súčasne hľadá vhodných subdodávateľov pre realizáciu diela podľa kritérií spoločnosti.
  • Pri nadviazaní spolupráce sa pán Jozef dohodne s asistentom na tom, že bude posielať ponuky sám a asistent teda posiela kompletné pripravené súťažné podklady konateľovi spoločnosti.
  • Po úspešnom odovzdaní projektu zhotoví asistent faktúru za vykonanú prácu podľa predchádzajúcej dohody.
  • Asistent je k dispozícii klientovi aj pre prípad neskorších otázok.
  • V prípade potreby môže pán Jozef aj ďalej využívať služby svojho asistenta aj po získaní stavebnej zákazky


Konateľ spoločnosti a jeho zamestnanci sa zameriavali výhradne na stavebné práce, ktoré práve prebiehali. Uchádzanie sa o potenciálne zákazky zverili do rúk svojho stavebného asistenta, čím sa mohli plne sústrediť na iné projekty a zabezpečiť tak kvalitné a efektívne služby pre investorov.